Huippukeittiöpäällikkö Timo Lepistö on nimitetty Kanresta Oy:n laatu- ja vastuullisuuspäälliköksi

Kanresta Oy:n laatu- ja vastuullisuuspäälliköksi on nimitetty Timo Lepistö. Hänen vastuullaan ovat yhtiön 30 ravintolan ruokatuotteen strategiset kehityshankkeet sekä ruoan konseptikehitys. Lepistön tontille tulee myös Kanrestan vastuullisuuden kokonaisuus.

Lepistö on pientuottaja- ja luomuraaka-aineiden sekä vastuullisuuden edelläkävijä. Hänen ansioihinsa lukeutuvat niin Bib Gourmand Michelin oppaassa, PRO2020-voitto, Trump-Putin-tapaamisen kehuttu tarjoilukokonaisuus kuin Bea Awards- ja Evento-voitot tiimin kanssa. Lepistön kädenjälki on näkynyt niin Safkassa, Groteskissa kuin Finlandia-ravintolassa. Hän on myös kestinnyt maailman huippupoliitikkoja ja -vaikuttajia Suomen Moskovan-suurlähetystössä sekä Suomen YK:n pysyvässä edustustossa Genevessä.

-Kanrestassa minulle merkityksellistä on sen omistuspohja ja sen kautta yhteiskuntavastuun kantaminen omalta osaltani, kertoo talon sisältä Finlandia-ravintolan keittiöpäällikön tehtävästä siirtyvä Lepistö. – Kanresta on ensimmäinen ravintola-alan toimija, joka on saanut Yhteiskunnallinen yritys -merkin. Sen osingot jaetaan kansanterveysjärjestöille ja yritys kantaa vahvaa ympäristö- ja henkilöstövastuuta.

Timo vastaa myös vuoden vaihteessa Kaivopihalle avautuvan ravintolalähtöisen liike-elämän kohtaamispaikan Helsingerin ruokatuotteesta. Helsinger on täysin uudenlainen Businesshouse-konsepti korkealaatuisella menulla.

-Helsingerin ruokatuotteen kehitykseen on panostettu paljon tämän kevään aikana. Päivä aloitetaan korkealuokkaisella aamiaisella, jatketaan bisneslounaaseen, joka koostuu harkituista ruokalajeista nivoutuen kiinnostaviksi kokonaisuuksiksi ja se päättyy hyvin viimeisteltyyn illalliseen. Unohtamatta tietenkään suolaisia ja makeita välipaloja ja tasokasta juomavalikoimaa, Lepistö kertoo

Lepistö sparraa uudessa työssään yrittäjämäisellä mallilla toimivien Kanrestan ravintoloiden keittiöpäälliköitä heidän niin halutessaan ruokatuotteen kehittämisessä.

-Kanrestan strategia on olla kannattava, kilpailukykyinen ja jatkuvasti kehittyvä vastuullinen yritys. Koronan jäljiltä avatessamme tavoittelemme laatujohtajuutta niin asiakaskokemuksessa kuin kumppanuudessa. Ruokatuotteessa haluamme olla edelläkävijä; tarvitsemme innovointia. Kaikki tämä vaatii määrätietoisen tuen ja kehittäjän ravintoloidemme tueksi, toimitusjohtaja Maria Koivula

Kanresta toimii pääosin kumppanuusmallilla; se räätälöi kullekin tapahtumatalolle talon tavoitteita tukevan oman ravintolakonseptin.

-Uudessa tehtävässäni pääsen kehittämään intohimoni ytimessä olevia asioita erilaisiin ravintolaympäristöihin: niin gaaloihin, vaativiin bisneslounaisiin kuin väliaikatarjoiluihin. Autan Kanresta tiimejä hiomaan loppuun asti asiakastyytyväisyyttä, ruoan laatua sekä hankinnoista hävikkiin ulottuvaa vastuullisuutta, kertoo Timo Lepistö.

Lisätietoja antaa:
Maria Koivula, toimitusjohtaja, Kanresta Oy, p. 050 366 2382 maria.koivula@kanresta.fi
Timo Lepistö, laatu- ja vastuullisuuspäällikkö, Kanresta Oy, p. 0400 584 544 timo.lepisto@kanresta.fi

Seuraava