Ivalo kumppaniksi Suomen Kansanterveysyhdistyksen brändiuudistukseen

Suomen Kansanterveysyhdistys on valinnut Ivalo Creativen kirkastamaan perinteikkään hyväntekeväisyysjärjestön brändin suomalaisia puhuttelevaksi lahjoituskohteeksi.

Tavoitteena on kehittää 50-vuotiaasta Kansanterveysyhdistyksestä moderni, vetovoimainen hyväntekeväisyyskohde. Varainkeruun tuotto jaetaan jatkossakin yhdistyksen jäsenille: Lastentautien tutkimussäätiölle, MIELI Suomen Mielenterveys ry:lle, Sydänliitolle ja Vanhustyön keskusliitolle.

– Yli 60 000 suomalaista lahjoittaa vuosittain Suomen Kansanterveysyhdistykselle. Olemme tästä äärettömän kiitollisia, kertoo Suomen Kansanterveysyhdistyksen ja Kanresta Oy:n viestintä- ja varainhankintajohtaja Helena Hulkko.

– Brändiä on kuitenkin vetovoimaistettava, jotta pystymme moninkertaistamaan lahjoitusmäärän. Jäsenjärjestömme tarvitsevat kipeästi varoja maanlaajuisen työnsä turvaamiseen – erityisesti Suomen terveystoimijoiden rahoitusrakenteen murroksessa. Nykyisen puhelinkeräyksen rinnalle tulee uudistuksen myötä muita lahjoitustapoja.

Brändiuudistuksella haetaan myös tunnistettavaa leimaa yhdistyksen omistaman Kanrestan ravintoloiden käyttöön. Johtava kulttuuri- ja tapahtumatalojen ravintoloitsija jakaa osinkonsa alalle poikkeuksellisesti vuosittain terveyden ja onnellisuuden edistämiseen jäsenjärjestöjen kautta. Koko konserni jakoi viime vuonna 5,5 % liikevaihdostaan Kansanterveysyhdistyksen jäsenille mielen, sydämen, lasten ja ikäihmisten hyväksi.

– Tuoreen tutkimuksen* mukaan brändin persoonallisuus on tärkein brändiin liittyvä tekijä, joka korreloi varainhankinnan menestyksen kanssa. Kansanterveysyhdistys on suomalaisuuden ytimessä. Toimistovalinnassa painoi se, että Ivalo on onnistunut rakentamaan vahvoja suomalaisia brändipersoonia ja tarinoita. Myös toimiston ymmärrys varainhankinnasta merkitsi paljon, Hulkko jatkaa.

– Olemme valtavan innoissamme alkaneesta yhteistyöstä. On upeaa päästä tekemään töitä näin merkityksellisen asian edistämiseksi ja rakentamaan tarinaa, joka koskettaa kaikkia suomalaisia, sanoo Ivalo Creativen toimitusjohtaja Henri Valtere.

Suomen Kansanterveysyhdistyksen apukohteet koskettavat jokaista kotia ja työpaikkaa. Sen jäsenjärjestöjen työ suomalaisten eteen on ollut merkittävässä roolissa inhimillisen kärsimyksen, kuolemien ja työkyvyttömyyden vähentämisessä. Yhdistys kerää varoja varmistaakseen, että lastentautien tutkimustyö tuo perheille ilouutisia, mielenterveysongelmiin saadaan apua ja innovaatioita, sydäntauteja ennaltaehkäistään ja satoja tuhansia sairastuneita tuetaan ja ikäihmiset saavat arvoisensa vanhuuden.

Mielenterveysongelmat ja sydän- ja verisuonitaudit ovat maamme kalleimmat kansantaudit. Ne aiheuttavat valtavaa huolta arjessa sekä työelämän mittavimmat sairaslomat.

Suomen Kansanterveysyhdistys on tukenut maamme keskeisiä terveyden ja hyvinvoinnin järjestöjä yhteensä yli 14 miljoonalla eurolla viimeisen kymmenen vuoden aikana.

Lisätietoja

Viestintä- ja varainhankintajohtaja Helena Hulkko, Suomen Kansanterveysyhdistys ry ja Kanresta Oy, p. 050 582 22 11, helena.hulkko@skty.fi
Toimitusjohtaja Henri Valtere, Ivalo Creative Agency, p. 044 033 2000, henri.valtere@ivalocreative.com

Ivalo Creative Agency on vuonna 2013 perustettu helsinkiläinen täyden palvelun luova toimisto, joka työllistää yli 30 brändinrakennuksen, markkinointiviestinnän, designin ja sisällöntuotannon ammattilaista. Toimiston asiakkaita ovat muun muassa Helen, Posti, Silmäasema, Kalevala Koru, ST1, Vaasan kaupunki sekä SOK. Vuoden toimisto -kisassakin erinomaisesti menestynyt toimisto on osa kansainvälistä itsenäisten toimistojen Network One -ketjua.

*Great Fundraising and Brands: Help or Hindrance, ACAPhilantrophy and Fundraising, 8/2019

Kuvassa vasemmalta: Teemu Seppänen (Ivalo), Niina Kilpeläinen (Kanresta/Skty), Janne Martiskainen (Ivalo), Helena Hulkko (Kanresta/Skty), Henri Valtere (Ivalo) ja  Antti Saarela (Ivalo)