Kanresta kilpailee PRO-palkinnoista kolmessa kategoriassa 

Kanresta on selvittänyt tiensä finaalipaikoille, kun ravintola-alan Oscareita jaetaan PRO-gaalassa tammikuussa Finlandia-talolla. 

PRO on tunnustuspalkinto horeca-alan ammattilaisille. Palkinnot jaetaan vuosittain 15 eri sarjassa, joissa huomioidaan eri tehtäväalueet, vastuut ja ammattinimikkeet. Kanresta kilpailee palkinnoista vastuullisuus-, keittiöpäällikkö- ja asiakaspalvelusarjoissa. 

PRO-palkintojen saajia saivat ehdottaa työkaverit, tuttavat, yhteistyökumppanit, esimiehet ja asiakkaat. Ehdokkaiden saamat äänimäärät ja perustelut ratkaisivat pääsyn finaaliin. (propalkinnot.fi)  

Vastuullisuus – Kanresta Oy 

Vuodesta 2016 alkaen myönnetty Vastuullisuus-palkinto myönnetään taholle, joka tekee erityistä työtä kestävän kehityksen periaatteiden edistämisessä horeca-alalla. Millaisen maailman me jätämme jälkeemme? Millaisia valintoja meidän kannattaa työssämme tehdä? Vastuullinen ammattilainen näkee työelämän valintojen eettiset ja ekologiset vaikutukset. Hän ymmärtää kestävän kehityksen ja vastuullisuuden käsitteet hyvin laaja-alaisesti, tuoden tietonsa myös käytäntöön. Oli kyse sitten luomutuotteiden käytöstä, lähituotetun ruoan suosimisesta, tuotantoeläinten olojen kohentamisesta, energiatehokkuuden vaalimisesta tai sosiaalisen oikeudenmukaisuuden toteutumisesta, vastuullinen tekijä löytää tien toimia oikein. PRO-palkinnon lunastava taho kykenee näkemään oman toimintansa osana suurempaa kokonaiskuvaa ja tuntee voimakasta halua vaikuttaa valinnoillaan. Tässä sarjassa PRO-tuomaristo päättää palkinnon saajan, ja muista sarjoista poiketen erikseen kutsuttu raati valitsee sen finalistit. 

Tavoitteenamme on olla alallamme laatujohtaja sekä halutuin ravintoloitsija. Vastuullisuus on meillä DNA:ssa ja kaiken toiminnan keskiössä. Jaamme vuosittain osinkomme omistajallemme Suomen Kansanterveysyhdistys ry:lle sydämen ja mielenterveyden, lastentautien ja vanhusten hyväksi.  

”Meidän täytyy tehdä työmme erinomaisesti, jotta voimme tehdä hyvää.” Kanrestalla on ensimmäisenä ravintola-alan toimijana käytössään Yhteiskunnallinen yritys -merkki. Toimintamme kestää kriittisen tarkastelun niin ympäristövastuun kuin sosiaalisen vastuunkin osalta. Henkilöstön hyvinvointi ja työn merkityksellisyys ovat myös yrityksen etu: henkilöstön vaihtuvuus meillä oli 1,1% vuonna 2018. 

Keittiöpäällikkö – Timo Lepistö, Finlandia-talo 

Näkijä ja tekijä, alansa ymmärtäjä. Keittiömestari tai –päällikkö on ravintolakeittiön suunnannäyttäjä. Hän johtaa henkilökuntaa ja keittiön toimintaa varmalla ja tietäväisellä otteella tarjoten tekijöille mahdollisuuden kehittyä ja kasvaa. Keittiöpäällikkö tai -mestari on esikuvallinen suunnannäyttäjä, jolla on tietoa ja taitoa keskustella alan vaikuttajien kanssa muutoksista, sekä niiden kohtaamisesta. Hän tuntee alansa läpikotaisin, siitä luovasti ja intohimoisesti innostuen. PRO-palkinnon arvoinen keittiöpäällikkö tai -mestari on kunnianhimoinen ammattilainen, joka janoaa tietoa ja ymmärrystä alan muutoksiin ja historiaan. Hän herättää kollegoissaan, sekä alaisissaan arvostusta ja luottamusta, luoden puitteet turvalliselle ja kehittävälle työyhteisölle. Hänellä on jykevä kyky nähdä toiminnan tuloksellisuus ja keinot päästä toivottuun tavoitteisiin. Hänellä on vähintään viiden vuoden kokemus alansa johtotehtävistä, sekä kyky käyttää vaalimaansa tietoa käytännön toimissa. 

Timo on innostunut kehittäjä, jolle vastuullisuus on aina toiminnan kärkenä. Mitä vaativampi tilanne, sitä varmemmin Timon tiimi yltää huippusuoritukseen. Hän on aina toiminut suomalaisen ruoan puolestapuhujana ja lipunkantajana jo uran alkuvaiheista lähtien. Timon ruokia ovat syöneet niin useat valtion päämiehet, suuryritysten johtajat kuin Nobelistitkin.  

Timo on saanut Bib Gourmandin 24-vuotiaana (vuosilta 2005 ja 2006) toimiessaan Ravintola Safkan keittiömestarina. 

Pientilat, yksityiset metsästäjät ja kalastajat sekä luomu olivat erittäin tärkeässä asemassa jo Safkan aikoihin ja tämä kehitys on jatkunut läpi uran. Tämä näkyy hienosti myös suuren tapahtumatalon menusuunnittelussa. Asiakkaalla on lautasellaan jotain enemmän kuin maistuva ruoka-annos. 

Timo on tuttu näky pien- ja lähituottajien tiloilla. Raaka-aineen laatu on asia, josta ei tingitä. Uudet kokeelliset makuyhdistelmät ovat työpöydällä päivittäistä kauraa. 

Ravintolan asiakaspalvelija – Ekaphol Nirojam (Xion)

Asiakkaan kohtaaminen alkaa jo ensimmäisestä hymystä ja tervehdyksestä – toisinaan jopa puhelimen välityksellä. Taitava asiakaspalvelija on hyväntahtoinen ja myötätuntoinen – sosiaalinen sanankäyttäjä, jolla on kyky ymmärtää muita ihmisiä. Hän priorisoi ja ennakoi, kuljettaen asiakkaansa sulavasti kohti elämykseksi rakentuvaa ruokailuhetkeä. Ammattitaitoinen asiakaspalvelija luo puitteet, jossa asiakas voi rentoutua ja rauhoittua, vaalien sitä arvokasta aikaa, joita ravintolahetkiin suodaan. Kiitoksen arvoinen ammattilainen törmää haasteisiin, mutta selviää niistä – vaikka joskus tulisikin hieman kompuroitua. Hän on reipas ja oma-aloitteinen, ympäristöä ja vallitsevia tilanteita ymmärtävä tekijä, joka muistaa positiivisen asenteen merkityksen. Hän on omaperäinen ja erottuva hahmo, jonka luokse palaa hyvillä mielen. 

Xion ja joustava, rauhallinen ja mitä parhain asiakaspalvelija niin kiireessä kuin hiljaisimmissa hetkissä. Kiireessä ei pokka petä ja hän palvelee asiakkaan alusta loppuun huolella. Hiljaisina aikoina Xion keksii mieluusti pikku juttuja, joilla ylittää asiakkaan odotukset, kertoilemalla juttuja tai viilaamalla asiakaspalvelun huippuunsa. Höyryshowkin kuuluu repertuaariin lähes aina, kun aikaa riittää! Xion on työskennellyt usean vuoden ajan luotettavasti ja motivoituneena. Asiakkaat saavat joka palvelutilanteessa lupauksemme mukaista palvelua ja usein jopa sen yli. Hyvänä esimerkkinä ovat lapsi-synttärivieraat, joiden odotukset täyttyvät viikosta toiseen; vanhemmatkin kiittävät, kun odotukset ovat ylittyneet ja tärkeä päivä on onnistunut yli odotusten. 

Kasvata mahdollisuuksiamme voittaa ja käy kannustamassa meitä! 

https://propalkinnot.fi/finalistit/  

 

Edellinen Seuraava