Yhteistyö Kanrestan ja Oopperatalon välillä on alkanut jo kesällä 2008. Yhteiselo on ollut saumatonta siitä lähtien. “Elämme talon kanssa täydellisessä kumppanuudessa. Tavoitteena on, että oopperaravintolan asiakas ei erota, kuka palvelut tuottaa, sillä me olemme yhtä kuin Oopperatalo”, kertoo Oopperaravintoloiden ravintolatoimenjohtaja Anuliina Pineda Kanrestan toimintamallista talon kanssa.
Kanrestan palvelut Oopperalle ja Baletille jakautuvat neljään erilliseen liiketoiminta-alueeseen.
- Palvelut esitysten yhteydessä
- Oopperan ja Baletin henkilöstöravintola
- Yritysten ja yksityishenkilöiden tilaisuudet
- Kokouspalvelut
Esitystoiminnan yhteydessä olevat palvelut ovat Kanrestan tuottamista palveluista näkyvin osa. Ilta Oopperassa ja Baletissa on elämys kaikille aisteille ja tarjoilut ovat iso osa kokemusta. Toiseksi merkittävin liiketoiminnan osa-alue on ravintolan operoima henkilöstöravintola. Oopperatalossa työskentelee yli viisisataa kuukausipalkkalaista ja sen päälle vierailijoita ja freelancereita palkataan vuositasolla noin tuhatkunta. Lisäksi talossa ruokailee päivittäin eri kumppaniyritysten työntekijöitä.
Kanresta on kehittänyt palveluitaan talon kanssa tiiviissä yhteistyössä. Ooppera ja Baletti uusi lipunmyyntijärjestelmänsä pari vuotta sitten, ja ravintolan palvelut otettiin samaan aikaan myyntiin yhteiseen järjestelmään ja verkkokauppaan. Käyttöön on otettu myös oma applikaatio väliaikatuotteiden tilaamisen helpottamiseksi.
Oopperaravintolan erikoisuuksiin kuuluu ehdottomasti talon omat mehiläiset, jotka asuvat Oopperatalon terassilla. Talossa on tuotettu omaa Lady Mac Bee -hunajaa jo viiden vuoden ajan. Hunajaa on käytetty muun muassa talon oman oluen maustamiseen.