Olemme Suomen johtava kulttuuri- ja tapahtumatalojen ravintoloitsija.

Suomen kansallisooppera ja -baletti

Kuva: Mirka Kleemola

ilta oopperassa on elämys kaikille aisteille

Töölönlahden rannalla sijaitseva Suomen kansallisooppera ja -baletti tarjoaa ooppera- ja balettiesityksiä sekä muita tapahtumia kaikenikäisille. Suomen ainoan ammattimaisen oopperan toiminta alkoi 1911, ja baletti perustettiin 1922. Esityspaikkana oli pitkään pieni Aleksanterin teatteri, kunnes vuonna 1993 avattiin nykyinen ajanmukainen Oopperatalo. Päänäyttämön katsomossa on yli 1300 paikkaa, lisäksi talossa on pieni näyttämö. Myös lämpiötiloja käytetään pienimuotoisiin esityksiin ja ilmaistapahtumiin. 

Kohde numeroina

1
vuotta yhteistyötä
1
työntekijää vuoden aikana

yhteistyö kanrestan kanssa

Yhteistyö Kanrestan  ja Oopperatalon välillä on alkanut jo kesällä 2008. Yhteiselo on ollut saumatonta siitä lähtien. “Elämme talon kanssa täydellisessä kumppanuudessa. Tavoitteena on, että oopperaravintolan asiakas ei erota, kuka palvelut tuottaa, sillä me olemme yhtä kuin Oopperatalo”, kertoo  Oopperaravintoloiden ravintolatoimenjohtaja  AnuliinaPinedaKanrestan toimintamallista talon kanssa. 

Kanrestan palvelut Oopperalle ja Baletille jakautuvat neljään erilliseen liiketoiminta-alueeseen. 

  1. Palvelut esitysten yhteydessä 
  2. Oopperan ja Baletin henkilöstöravintola  
  3. Yritysten ja yksityishenkilöiden tilaisuudet 
  4. Kokouspalvelut 

Esitystoiminnan yhteydessä olevat palvelut ovat Kanrestan tuottamista palveluista näkyvin osa. Ilta Oopperassa ja Baletissa on elämys kaikille aisteille ja tarjoilut ovat iso osa kokemusta. Toiseksi merkittävin liiketoiminnan osa-alue on ravintolan operoima henkilöstöravintola. Oopperatalossa työskentelee yli viisisataa kuukausipalkkalaista ja sen päälle vierailijoita ja freelancereita palkataan vuositasolla noin tuhatkunta. Lisäksi talossa ruokailee päivittäin eri kumppaniyritysten työntekijöitä. 

Kanresta on kehittänyt palveluitaan talon kanssa tiiviissä yhteistyössä. Ooppera ja Baletti uusi lipunmyyntijärjestelmänsä pari vuotta sitten, ja ravintolan palvelut otettiin samaan aikaan myyntiin yhteiseen järjestelmään ja verkkokauppaan. Käyttöön on otettu myös oma applikaatio väliaikatuotteiden tilaamisen helpottamiseksi. 

Oopperaravintolan erikoisuuksiin kuuluu ehdottomasti talon omat mehiläiset, jotka asuvat Oopperatalonterassilla. Talossa on tuotettu omaa Lady Mac Bee -hunajaa jo viiden vuoden ajan. Hunajaa on käytetty muun muassa talon oman oluen maustamiseen. 

Asiakkaan kokemus 

Oopperatalon palvelukehittäjä Marjo Nuortimo kokee yhteistyön Kanrestan Oopperaravintolan kanssa sujuvaksi. Työtä tehdään pienen porukan kesken, mikä mahdollistaan tarvittaessa nopean reagoinnin erilaisiin tilanteisiin.  

”Meillä koko talo puhaltaa yhteen hiileen ja yhteistyötä ravintolan kanssa helpottaa huomattavasti yhteinen päämäärä. Haluamme kaikki toteuttaa asiakkaidemme toiveet mahdollisimman hyvin, aina pienintäkin yksityiskohtaa myöten.”, Marjo toteaa.

Minusta on hienoa, että voin jokaiselle asiakkaalle vakuuttaa, että meidän ruokamme on todella hyvää ja sitä on riittävästi. Saan poikkeuksetta kiitosta Oopperaravintolan tarjoiluista, olipa tilaisuus mikä tahansa.

mArjo nuortimo

palvelukehittäjä, kansallisooppera ja -baletti